ponnietjejer

Alla inlägg under april 2012

Hejsan<33

Idag var jag med i en dressyr tävling på Mjölby ridklubb, Den tävlingen kallas Mrk - Cupen då det är en Cup man tävlar! Förra året vann jag med Isse, med 52,35%<3 Och i år alltså idag så Vann jag med frazze med 64,81%<3 super nöjd över min bebis plutt<3 <3 Love You Ängsgårdens Ferlin<333333333



 

Ja som sagt tävlade jag i dressyr i dag ;) Det gick ganska bra men inte lika bra som förra gången, Melodie var lite seg och jag glömmde bort att sakta av till skritt en gång när man skulle det! :( Men man kan ju inte va bäst på allt jag fick 51,48 %, fick 53,33 % förra gången, även om jag red fel väg! Så hade jag inte ridit fel hade jag kunnat komma på placering den gången! :( Och den här gången var det riktigt stränga dommare :P
 
Jag och min fina pluttis! :)



 


Av Linnéa Gustafsson, Lisa Lundbom - 21 april 2012 08:56

Ja, idag ska jag rida LC:1 på Melodie :D Jag vet inte om hon ska få knoppar eller inte? Hon har världens svåratste man att knoppa i :( Hon har liksom jätte tjock man längst fram bakom öronen + att eftersom den är så tjock så sticker den nästan rakt upp!  Grrr... Skulle vilja va med på Gulli så hade jag inte behövt knoppa :D Fast det är bara det att 1. Melodie är bättre i dressyren. 2. Gulli har svårt i vänster galopp. 3. Mamma ska tävla Gulli idag ;) Och det här är kanske sista dressyrtävlingen på Melodie innan hon åker :( Jag ska kämpa massor! Och glömm inte kika ikväll när jag skriver om hur det gått och bildernaa kommer upp ;)



 

Av Linnéa Gustafsson, Lisa Lundbom - 20 april 2012 17:46

Hej, jag har precis kommit hem från stallet. Ridit Melodie i tävlings(/hopp-)gruppen<3 Det var sista gången jag red i den gruppen, sen ska jag börja i den efter. I den första kommer det vara dem nya som kommit in och i den andra kommer det vara dem gammla vanliga + Lisa och jag. Dem har också ridit lite längre än dem nya så då ska Lisa och jag byta till den ;) Men det gick i allafall jätte bra för mig när jag hoppade :) Melodie vägrade inte eller något annat nån gång! Jag har världens ponny! :)<3 Har tyvär ingen bild från idag :/ Men iallafall True Love <3

  



 

Av Linnéa Gustafsson, Lisa Lundbom - 18 april 2012 20:29

Idag på våran lektion fick jag Melodie (jäätte konstigt va? xD) nae men såklart fick jag Melodie och vi hoppade. Vi hoppade inte så högt kanske 60 cm men vi övade bara på svängar. Som sagt i annat inlägg är ju 90 cm det högsta jag hoppat på Melodie och jag är riktigt stolt över henne, hon har lärt mig grymmt mycket <3 Jag har dessutom börjat komma över lite att hon ska åka... Jag tänker varje dag att det kommer inte bli lätt att säga farväl. Men jag ska klara det, jag har lämnat flera hästar innan som har åkt iväg, blivit sålda, jag har inte passat med dem eller kommit till hästhimmlen som är mycket värre än i det här fallet, Melodie ska tillbaks där hon kom ifrån, för ridskolan äger henne inte, men hon kanske tillochmed kommer tillbaks till hösten HOPPAS, HOPPAS OCH HOPPAS!!!!<3 Alla håll tummarna för min skull den 12 juni :( Men idag hade jag och älskling skit kul ihop! :D Puss vi hörs<3


 

Hejsan!

Idag har jag varit i skolan!! Det var okej, Vi hade So, Kemi, Gymnastik och ELEVENS VAL! :( Elevens val är det tråkigaste i hela världen! Jag har tema europa :C Men sen när vi slutade så åkte jag hem och sen åkte jag ochj Linnéa till stallet så vi borstade melodie och Isse<3<3<3 :D

Nu sitter vi och spelar dator och pillar med bloggen :) Vi ska snart ut hoppa studsmatta! Hoppas jag inte

landar på nacken idag igen :> Bilder kommer nån dag :)



 

Hej! Har tänkt att åka och köpa ridbyxor nån dag men kan inte bestämma mig vilka jag ska ha!! En sak är säker i allafall, att jag ska ha ett par röda men det finns så många olika :/ Någon som kan komma med ngt förslag? :P Här kommer bilderna<3  
Från hööks, helskodda.
                              
Från sharpman, helskodda (blå skoning) John Withaker 
  


Samma som innan. KOMMENTERA :) KRAM



 






Presentation


Hej, vi som äger bloggen heter Linnéa och Lisa, vi är 12 år, vi rider nästan varje dag, häng med och läs om "våra" ponnysar varje dag :)

Fråga mig

26 besvarade frågor

Omröstning

Vilken handlar du helst på? :D
 Sharpman
 Hööks
 Travshoppen
 Börjes
 Annan

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<<
April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Light Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards