ponnietjejer

Alla inlägg under april 2012

Av Linnéa Gustafsson, Lisa Lundbom - 27 april 2012 15:58

Hejsan ska inte till stallet idag för att jag håller på och förbereder tills imorgon. För dem som inte vet ska jag hoppa Gulli på Väderstad Herrgård, det är clearround :) På söndag ska jag också köra fjordingar i Brunnstorp! :D I allafall idag sprang jag och min kompis Oliwia 4 km ihop! Jobbigt men kul :) Dem andra sprang bara 1 km ;) I kväll är det ju Vampire Diaries på tv:n kl 7 missa inte det! :D Och sen om en stund tror jag kommer Lisa så ska vi hoppa hinder hos mig idag igen ;) Just nu är hon i stallet och JAG VILL OCKSÅ TILL STALLET! :( Men aa hinner ju inte ... :( Bloggar självklart mer imorgon om hur det gick :)


   

 

Av Linnéa Gustafsson, Lisa Lundbom - 25 april 2012 20:46

Hej! Idag red jag min sista lektion i min nuvarande grupp, nästa torsdag börjar jag i Lisas grupp!

hahahahahah

 

 

Av Linnéa Gustafsson, Lisa Lundbom - 25 april 2012 14:48

Ja Tjenare!<3 Igår fyllde jag 12 år! Det var ganska okej förutom några saker som hände i skolan, På morgonen kom mamma in och väckte mej och till frukost åt jag chokladbollar, macka och Oboy! Då fick jag 3 paket! Och jag öppnade alla, först en sadeltvål för min hade tagit slut! Jag fick även ett paket med silikon gummisnoddar! Och så sist men inte minst ett par låga vita converse!<3 sen efter skolan åkte jag och linnéa till stallet, vi cyklade, Mamma tog bilen. Jag fick rida En häst som heter Tracie vi red på sjunnings äng och hoppade! Sen när jag kom hem så duschade jag ocxh sen åt vi sen öppnade jag två paket till och i ett av dem låg det en piggborste ( det är ju bra för jag har en liten som börjar gå sönder) Och Så fick jag en ny Ridhjälm en Uvex<3 väärldens bässta föräldrar<3333 Ass Snygg en bild på Hjälmen? viisst<3333


  

Den Är as skön, En hjälm att rekomendera!!<333

 

 

 

Av Linnéa Gustafsson, Lisa Lundbom - 25 april 2012 14:31

 I am Happy! Idag är det ju så att jag ska rida Frazze<3Men är mera taggad tills på Tisdag!! För då ska jag hoppa Pay and jump på Isse och Malibu!<3 På Isse kommer jag hoppa 70 cm! Är taggad som in i tusan för det för att se hur han skärper sig hemma! och Malibu vet ni ju inte så mycket om, han är en knabstrupper 6 år, och honom ska jag hoppa 80 cm med, har hoppat en 70 på en gång men då rev han ett, men är skit taggad till det!



  

Jag och Isse i Tollstad<3


Jag och Malibu på MRK efter vår första CR Ihop<333 Kommentera inte mina miner på Bilderna!<3



 

Av Linnéa Gustafsson, Lisa Lundbom - 23 april 2012 18:57

Sitter ute under en filt med Lisa och aa bloggar just nurå o varje gång nån går förbi börjar vi sjunga as högt! Lol dem bara glor! xD Oså har vi lyssnat på massa låtar på youtube och innan vi va köpte jag nya skor :)
Haha asså vi hade skit tråkigt :P
   
Vi är såå normala



     

  

Av Linnéa Gustafsson, Lisa Lundbom - 22 april 2012 18:29

Jag tävlar om dessa URSNYGGA benlindor från Hööks! :)<3

http://thirtyeight.blogg.se/2012/april/utlottning-av-fleecelindor.html

Mariinblå!<3 Fast rosa också! <3

På lördag ska jag åka med Gulli till Väderstad Herrgård på en hoppclearround! :) Vi ska bara hoppa 40 cm, men Gulli är 20 år och inte den typen av smäcker fjording precis ;) Men jag ska hoppa 40 cm den här gången så blir det 50 cm nästa gång! :) Ja föresten har jag ju glömmt att säga att vi köpt en häst transport! Jag tycker den är jätte snygg och det tycker dem flesta andra också! ;) Så i den åker Gulli i till Väderstad Herrgård den 28 April! Kul va? :D Det blir våran första hopp clearround borta faktiskt för en annan jag skulle åkt på vart ju inställd :( Och innan ni bläddrar ner och kollar på bilden på Gulli så kanske ni vill veta vad det högsta jag hoppat med Gulli är!? :) Hihi det är 70 cm i oxer och studds :D<3 Duktig Gulli.
 
Visst är hon underbar? :)


 

Presentation


Hej, vi som äger bloggen heter Linnéa och Lisa, vi är 12 år, vi rider nästan varje dag, häng med och läs om "våra" ponnysar varje dag :)

Fråga mig

26 besvarade frågor

Omröstning

Vilken handlar du helst på? :D
 Sharpman
 Hööks
 Travshoppen
 Börjes
 Annan

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<<
April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Light Pink Pointer

Skapa flashcards