ponnietjejer

Alla inlägg den 10 april 2012

Tjabba!! Idag bestämde jag mig för att vara med en kompis. Vi åkte upp till bockarp där min lilla Frazze Nazze bor!

Sen när jag ridit klart så borstade vi och la på täcket och släppte ut honom i regnet så han fick äta sin lunch med de andra kompisarna! Sen så hade min kompis borstat Nino undertiden jag red! Så honom gick vi bort till sandbanan med och släppte honom, vi satte upp ett litet kryss så löshoppade vi, eftersom han är 23 år gammal och bara 80 centimeter så tycker jag att det var bra att han hoppade räcke på 60 cm!

Sen efter det så frågade jag mamma om hon kunde skjutsa ner oss till Ridskolan, och det kunde hon! Vi åkte ner och borstade min Bebis, Isse, Och sen så frågade Fia mig och min kompis om vi ville rida varsin häst och det ville vi. ( Min kompis rider på ridskolan) Jag red ett isabellfärgat sto som heter Tracie och min kompis red en Skäckfärgad valack som heter Zorro. Vi red lite delar från Lc:1 :D Gick super förutom att Tracie var aspigg och Zorro var asseg! En Bild kan ni väl få på Nino bara för att ni aldrig sett honom!



Godisgrisen Nino kommer till mej i hagen i hopp om att få godis! 



 

Jag bestämde mig för att cykla ner till stallet förut i regnet. Jätte kul! (Inte) Och ännu gladare vart jag när jag kom dit och såg att Melodie redan var såå fin så hon behövde ingen bortsning... eller?? Hon var huur skitig som helst, det var bara att hämta ryktlådan och börja borsta!


  

"Jag har inte gjort något! :)"
    

Efter en timmes borstning fick jag reda på att vid insläppet (de tar in dem lösa) hade Melodie krupit UNDER repen in i ridhuset, rullat sig och sen sprungit in i stallet! Haha rolig ponny jag har va! Kommer alltid att älska dej världens bästa ponny!!  
Gammal bild <3

 

 

 

Hej, här kommer lite info om min sköthäst Melodie! <3

Namn: Melodie. Färg: Skimmel. Mankhöjd: ca 137 cm (c-ponny) Ras: Svensk ridponny. Kön: Sto. Födelseår: 1994. Hon bor just nu på Mjölby ridskola. Hon är stallets snällaste häst, hittar aldrig på något bus, MEN hon är nog även stallets  svårlastade häst, hon vägrar att gå in i transporten, det har hänt att hon drar iväg. Jag har hoppat 90 cm på henne.


  

På bilden ser ni mig och Melodie efter våran första clearround :)



 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej, vi som äger bloggen heter Linnéa och Lisa, vi är 12 år, vi rider nästan varje dag, häng med och läs om "våra" ponnysar varje dag :)

Fråga mig

26 besvarade frågor

Omröstning

Vilken handlar du helst på? :D
 Sharpman
 Hööks
 Travshoppen
 Börjes
 Annan

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<<
April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Light Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards